friends

Tuesday, September 21, 2010

kuih raya ohh kuih raya..

da name pun raya kan.., so msti la ade kuih raya.. its like the wajib thing klu xda kuih raya hahah sgt2 la kelakar rumah anda :))

nk di jadikan cerita.., aritu sebelum balik dungun, aku ade singgah umah Mak Ngah after aku balik kg sat jmpe wan(nenek). ye la nk jalan jauh ni..,kne la jmpe sedare mare sepupu sepapat.., ingat pilah-dungun dekat ke..? bgn tdo bgn tdo da bgn pun balik pun xsmpai2 lagi tau.., xtau la ape yg aku wat kat sekolah dulu smpai MOHE anta belajar jauh2 cenggini.. da alang2 nk anta jauh2 tu anta la ke New Zealand ke, London ke, France ke..haha result SPM pun cukup2 mkn je berangan nk g oversea knun.., over river cukup..! itu pun untung UiTM nk gak time masuk balajr klu x duk umah belajar masak n tgu org meminang je la itu pun klu ade.., hei of kos la ade oke..!!!
 mase aku smpai kat umah Pak Ngah n m.ngah, anak dorg merangkap sepupu aku baru jek mandi.., name die Anis Farhaini.., umoq baru 3 tahun kot.., ni ha gmba eh ha...

ni mase kat umah wan.

anis baru je lepas mandi time tu sbb at 11 die ade ballet class. So mase m. ngah tgh duk siap2 kemas umah buat bfast sume aku sbg kakak sepupu yg penyayang + bakal menjadi ibu jugak satu hari nnti (^_^), tlg la m.ngan tgk2 kn anis n siap2 kn anis. After that pak ngah, mak ngah n I had a breakfast at the kitchen. Mase tu ari sabtu, so Farish was off to school, Abg Fahmi plak da balik camp sbb die da start keje, Faez plak dok tdo lagi time tu even jam di dinding umah sudah pun menunjukkan angka 10.30.. Mase aku duk borak2 dgn pak ngah, mak ngah tgh masukkan kuih raya dlm tupperware. Ingat kn anis nk bawak bekal g ballet class tapi upe2 nye kuih raya tu was for me :)))) heheheh thankx mak ngah...!

raya 2009

ini la kuih yg mak ngah bekalkan tapi byk nye da ade dlm perut :p

lepas tu malam nk tu mase nk btolak balik Dungun, mse kat umah pun mama da pack kan kuih2 raya sume.., mule2 xnk bawak tapi mama ckp nnti kng klu kwn2 yg lain bwk xkn nak makan free je..., so aku pun bwak la kuih raya versi mama plak...



lepas tu smpai je kat Dungun.., dok sedap2 layan feeling kat dalam bilik Jihan plak megetuk pintu and guess what..?? heeeeeee.., yes.! another kuih raya :)) tnye gak kat Jihan.., die ckp parents die bekal kan suh bagi kat aku... walahaaaaaaaa..!! thankx Uncle n Aunt :)



n lastly.., tadi mse duk tgh rehat2 dalam bilik.., Jihan dtg bgtau that Puts suh turun kat bilik die.., I thought I was gonna be the Dr. Love again.., but no.., Puts nk bagi kuih raya..!! hahah die pack this specially for me :) thankx dear Puts :))


that means my supper will be makaning kuih raya :)

No comments: