friends

Saturday, July 30, 2011

finishing school

It has been the longgggg day for me. Pagi tadi I ada test AIS, pukul 10-12. Then I keluar to have lunch with a friend. Bajet nak berjimba pulak kan mmg tak lah since I still have 2 more paper to go.

Test tadi okay lah. Since I pun study sampai overdose kan. So pagi tadi pun I dgn penuh keyakinan menjawab soalan2 pasal MYOB and other accounting + computerization stuff. Jawab je ape2 yang ingat. Ape yang tinggal tu mintak halal lah kan. Yang tembak2 je tu pun harap2 mengenai sasaran lah.


But then at 2.30 I ada modul ni ha, finishing school where we were given a talk about how life after dip graduating. Basically, overall was about interview and other job descriptions and also benda2 lain lah I pun takda lah pay attention sgt sebab penat study malam tadi and jawab test tadi tak hilang lagi. I just borak2 je dgn kawan2 I and sometimes I laid my eyes on the screen when they mentioned the word salary and other benefits that your company will provide you with. Well, I nnti insyaAllah 3 4 tahun lagi akan habis belajar dan kerja,. So I pun kena lah amek tahu jugak sikit2 kan.


I just got a call from my mom. As we speak, my whole family members dari yang kecil hingga lah ke tua semuanya ada kat kg sekarang. My cousins sisters and brothers pun sama. Oh okay sgt sayu hati ini memandangkan I sekali lagi akan terlepas menyambut puasa with family. My family just like any other Malay families. Sambut puasa with rendang and lemang bagai.Kinda pre-eid mubarak celebration. And also, biasanya kalau dah ramai2 macam nu, my aunts akan masak yang sedap2 and in large portion. Even kami tak ramai tapi bile dah gather semua orang macam ni, mmg sedap lah makan. Diet pantang larang sume langgar je.  I tgh comment dgn my cousin on Fb, and she tolls me tadi masa diorang on the way balik kg boleh pulak siap pergi makan A&W kan. Itu I boleh tahan lagi, Yang tak boleh blah nye when she mentioned the word 'sedap nye uncle masak! I dah bayang kan malam ni mesti dorang bedal lemang and rendang tu cukup2. Dapat pulak the kids are there and kak amy I yang kerja kat Sarawak pun balik. Ohhhh somebody please take me home, my Kg Kuala Kepis where all my family members are going to have very special dishes tonight :'(

rindu nak makan kat dining table grandmother I :'(

No comments: